SANAL POS NEDİR ?

Günlük yaşamda kredi kartlı alışverişlerde kullanılan Point Of Sale (POS) cihazlarının, e-ticarete ve dolayısı ile Internet’e uyarlanmış şekline Virtual point of sale (VPOS) sanal ödeme noktası denilmektedir. Bu sistem sayesinde tüketici-işletme arasındaki alışverişler internet üzerinden, elektronik ortamda online olarak apılabilmektedir. Bu şekilde tüketicinin yaptığı ödemeler, üye işyeri hizmetlerinden ve VPOS sisteminden yararlanılan bankadaki firma hesabına geçmektedir.
Firmanın kendi web sitesi yoluyla e-ticaret yapabilmesini sağlayan bir yazılım olan VPOS uygulamasına geçmek son derece kolaydır. Bunun için firmanın ticari hesap açtığı banka ile üye işyeri ve e-ticaret sözleşmelerini imzalaması, ardından da bankaya ait VPOS yazılımını kendi web sitesine kurması yeterlidir.

Basit olarak VPOS’ un yaptığı, işletmeden kredi kartlı alışveriş yapan bir tüketicinin, kredi kartı bilgilerinin alınıp, işletmenin web sitesi kanalıyla internet üzerinden ilgili bankaya iletilmesi ve otorizasyon sonucunun onay veya reddi geri bildirimi sürecidir.
Bu süreç esnasında, gerekli kontrol işlemleri dijital olarak gerçekleştirilir. Banka ve üye işyeri arasında dijital imza, dijital sertifika yoluyla yapılan kontrol sonucu gelen teyit bilgisi, bankadan üye işyeri ödeme sistemine provizyon yani nakde çevirme işlemi sonucu olarak geri döner. Bu işlemin ardından müşterinin kredi kartından alışveriş tutarı düşülür ve üye işyerinin bankadaki hesabına geçirilir. Üye işyeri sistemi de provizyon sonucuna göre yapılan işlemlerin geri bildirimini web ortamına aktarır. Bu şekilde işlemin kontrolü ve takibi net bir şekilde sağlanmış olur. Tüm bu işlemler sadece birkaç saniye içinde tamamlanır. Bu işlemlerin tam bir güvenlik içinde yapılması için, bankalar sanal POS hizmeti verecekleri web sitelerinde SSL 128 bit’lik şifreleme şartını aramaktadırlar.

Sanal POS’ un avantajları;

  • Internet üzerinden yapılan satışlar için bilinen en etkili yöntemdir.
  • Firma imajını ve rekabet gücünü olumlu yönde etkiler.
  • Geleneksel satış sürecinden çok daha kısa sürelerde alışveriş olanağı tanır.
  • Zamandan yapılan bu tasarruf, müşteri memnuniyeti ve bağımlılığını arttırır.
  • Ülkemizde e-ticaret ile ilgili çalışmalar arttıkça ve firmalarımız gün geçtikçe daha çok e-ticaret uygulamalarını benimsedikçe, bankalar ile yaptıkları üye işyeri sözleşmeleri, dolayısı ile de VPOS kullanım oranları hızla artmaktadır.
  • Bankalarımızda firmalardan gelen bu talep için hem web tabanlı uygulamalar için daha çok VPOS sistemini devreye sokmakta hem de bu konudaki yeni teknolojileri bir an önce müşterilerine ulaştırmaya çabalamakta ve bunu potansiyel müşterilere de duyurmaktadırlar.